Dolní Moravice, Nová Ves - Valšov a zpět

Dolní Moravice, Nová Ves - Valšov a zpět Délka trasy 36.3 km
    Převýšení 305 m

Maximální výška 850 m n. m.
    Minimální výška 545 m n. m.

Lesní/polní 1.3 km
    Vozová 8.6 km
    Silnice III. třídy/MK 17.5 km
    Silnice II. třídy 8.55 km
    Silnice I. třídy 0.35 km

Na trasu je možné nastoupit přímo z Dolní Moravice, kde v letní sezóně zastavují cyklobusy.

Trasa začíná v Dolní Moravici, v její místní části Nová Ves. Mezi Novoveským vrchem a  Štěrkovcem se nachází krásné posezení pro návštěvníky, vybudované Lesy ČR s.p., ze kterého je krásný výhled na hřeben Hrubého Jeseníku. Zajímavý pohled je na karová údolí jižní části hřebene, a to Malý Kotel, Jelení žleb a největší Velký Kotel. Na celé trase bude několik zastávek umožňujících zajímavé pohledy. Na okraji lesa se nachází pension Na Vyhlídce. Z tohoto místa se spustíme prudkým klesáním po státní asfaltové značené cestě č. 6142 do údolí podél říčky Moravický potok, lemované celou řadou starých chalup, ale i novějšími rekreačními zařízeními. Ve spodní části míjíme jedno z větších rekreačních zařízení Hamříkovu stáj. Po dojezdu na křižovatku státních silnic se dáme doleva po značené trase č. 553. Absolvujeme menší stoupání a po jeho zdolání sjíždíme podél hotelového Komplexu Avalanche k další křižovatce. Na ní se dáme doleva stále po značené trase č. 553 směrem na Malou Morávku. Po cca čtyřista metrem mírného stoupání dojedeme k odbočce doprava na Václavov u Bruntálu. K němu se dostaneme po značené trase č. 6161. Musíme však absolvovat větší stoupání k horní stanici čtyřsedačkové lanovky. Z tohoto místa se nám opět rozprostře pohled na hřeben Hrubého Jeseníku a po směru jízdy se nám nabízí pohled na jednu z bruntálských sopek Uhlířský vrch s kostelem Panny Marie Pomocné. Dále trasa pokračuje sjezdem do Václavova a po křížení  silnice I/11 můžeme konstatovat, že jsme projeli celou obcí. Výjezdem z obce se dostaneme na zemědělskou komunikaci s kamenitým povrchem, ta ústí do lesního porostu. V lese se cesta dost klikatí, ale střídá se menší stoupání a klesání. Mineme loveckou chatu Kamenka s možností osvěžení, které nabízí blízká studánka. Závěrečným sjezdem se dostaneme k cestě od železničního přejezdu ve Valšově. Na této křižovatce se dáme doprava na státní komunikaci značenou cyklotrasu č. 6142 do Břidličné. Od tohoto nejvzdálenějšího místa popisované trasy postupně stoupáme zpět do Dolní Moravice. Silnice nás nejdříve zavede do Břidličné, kde míjíme jednu z největších firem na zpracování hliníku Alinvest a.s. Město Břidličná pro své návštěvníky nabízí také možnost návštěvy krytého bazénu s celoročním provozem. Při průjezdu Břidličnou projedeme rovně křižovatku na Ryžoviště a pokračujeme do obce Velká Štáhle. Po průjezdu touto obcí se přejíždí most přes řeku Moravici a za ním následuje křižovatka, na které se dáme doprava. Po značené cestě č. 6142 stoupáme dál, křížíme cestu I/11 a dojedeme zpátky do obce Dolní Moravice. Po vjezdu do obce narazíme na křižovatku u Domu stáří, odbočíme vlevo a můžeme se osvěžit u minerálního pramene s příjemným posezením, poté pokračujeme dál do obce. Křížíme komunikaci III/445 (cyklotrasa č. 553) a po projetí obce následuje závěrečné prudké stoupání na Novou Ves.